Pohlep

Povsem jasno je, da smo kot družba in posamezniki padli v obdobje, ko hočemo zaslužiti (pre)več, na hitro in preko meja. Škoda, ki jo ob tem povzročamo, je večplastna in se povečuje zaradi številnih vzrokov. Eden od teh vzrokov je tudi nezmožnost preprečevanja pohlepnih dejanj. Kljub sporočanju, posredovanju uradnih oseb ... se oškodovanje družbene lastnine nadaljuje brez posledic za kršilce predpisov in (ne)uradnih norm ...




Če samo na kratko pobrskam(o) po predpisih, najdemo celo vrsto kršitev, ki jih je naredil voznik tovornjaka na fotografiji - te sanacije kršitev in ukrepe za preprečitev nadaljevanj le teh morajo seveda izvesti uradni organi. Drugo je trajnostna, ali vsaj začasna rešitev težav. Te med drugim obravnava Pravilnik o metodologiji za določitev potrebnih ukrepov in delitev stroškov zaradi prekomerne prometne obremenitve javnih cest s tovornimi vozili.
...
17. »slabo vozišče« predstavlja stanje vozišča, ko je izvedba sanacijskega ukrepa nujna in zato povzroča neekonomske stroške uporabnikom ali povzroča nevarnost za udeležence cestnega prometa ali povzroča hitro propadanje cestne konstrukcije in cestne substance;

18. »trajna prekomerna prometna obremenitev« je povečan obseg prometa gradbiščnih tovornih vozil na javni cesti zaradi odprtja oziroma obratovanja kamnolomov, peskokopov, asfaltnih baz, betonarn ter proizvodnih obratov konstrukcijskih elementov (v nadaljnjem besedilu: gospodarska dejavnost); ...

in v nadaljevanju ukrepi 
... Povzročitelj prekomerne prometne obremenitve (v nadaljnjem besedilu: povzročitelj) mora izdelati prometni elaborat, ki obsega seznam javnih cest, ki bodo v času gradnje objekta oziroma izvajanja gospodarske dejavnosti dodatno obremenjene z gradbiščnimi tovornimi vozili, oceno predvidene količine prepeljanega materiala, izvorno ciljno relacijo, čas trajanja gradnje objekta oziroma izvajanja gospodarske dejavnosti in ničelni posnetek stanja javnih cest, po katerih bo potekal gradbiščni tovorni promet. Povzročitelj mora prometni elaborat pred začetkom gradnje ali izvajanja gospodarske dejavnosti predložiti upravljavcu ceste.

(3) Upravljavec ceste na podlagi prometnega elaborata investitorja izdela elaborat z oceno pričakovane škode na javni cesti in sanacijskimi ukrepi, ki jih bo potrebno izvesti zaradi odprave posledic prekomerne prometne obremenitve ter stroškov izvedbe sanacijskih ukrepov. Če je mogoče škodo na javni cesti odpraviti z različnimi ukrepi, se upravljavec ceste in povzročitelj s pogodbo dogovorita o izbiri najustreznejšega sanacijskega ukrepa ...


Komentarji