Stahovica, sredi septembra 1937
Kakor je vsem še dobro v spominu, so
lansko jesen pričeli na Črnivcu graditi
luško cesto. Občinstvo in vsa naša javnost,
ki je že celo desetletje spremljala z
zanimanjem boj za to važno cesto čez
Kamniške planine, je sprejela to vest z
velikim zadoščenjem na znanje, saj je bilo
s tem kronano dolgoletno stremljenje
in prizadevanje cele generacije. Cesto so
začeli graditi pri zadnji serpentini na Črnivcu,
kakor je predvideval načrt iz leta
1928.
Po nekaj tednih gradnje pa se je ob nastopu
zime delo ustavilo in se spomladi ni
več nadaljevalo. Zmanjkalo je že kredita,
ki je bil določen v ta namen s strani cestnega
odbora in banske uprave, poleg tega
pa se je videlo, da del štajerske še
vedno na tihem ni zadovoljna z gradnjo
luške ceste. Zaradi neprikladnega terena
je zima napravila precej škode na pričetih
delih, tako da so.se nasipi pričeli odirati.
To je dalo tudi povod, da so malo natančneje
proučili geološko sestavo tal, ki
je v tem delu trase precej neugodna za
trajno trdnost cestnega temelja. Nič
manj ko 26 studencev in potokov namaka
zemljo, tako da bi bilo povsod treba graditi
močne propuste in jarke za vodo, ki
tudi v poletni vročini redko usahne.
Ker so se pri teh pomislekih nekateri
spet pričeli ogrevati za prvotno traso, ki
gre od Žage (v višini okrog 600 metrov)
na 1016 m visoki Volovljek, so bili takoj
dani v delo podrobni načrti za to traso. S
tem je seveda padel v vodo dosedanji načrt z začetkom pri zadnji črnivski serpentini,
po vodi pa je splavalo tudi tistih 70.000 din, kolikor so stala dela v lanski
jeseni. Ker je ta denar šel izključno samo
za dnevnice revnim delavcem tistega dela Črne doline, se seveda ne more reči, da je
bil denar vržen proč, čeprav z njim ni
bilo ustvarjenega nič trajnega.
Torej zdaj so v delu načrti za prvotno
določeno traso in prebivalstvo Črne doline
upa, da izdelava načrtov ne bo ovira, da bi se delo zavlačevalo. Trasa od Žage do Volovljeka pa zdaj izgleda boljša tudi
iz tega vidika, ker bi že samo cesto po
tej strani do Volovljeka več koristila prebivalstvu
kakor od vrha Črnivca. Zato bo
treba ta del ceste zgraditi tudi v slučaju,
če bi na štajerski strani ne našli odziva
za drugi del ceste.
Kam pa zdaj s postavko 100.000 din, ki
jo je kamniški sreski cestni odbor postavil
v letošnji proračun za gradnjo luške
ceste? Cestni odbor je že vzel v pretres
to vprašanje in ga rešil na najprimernejši način. Sklenil je namreč s tem kreditom
odstraniti najnevarnejšo cestno oviro
v Črni dolini — takozvano Pirčevo rido.
To je izredno strm in dvakrat zavit ovinek
2 km daleč od znanega rudnika kaolina.
Zaradi izredno kratke in obenem strme
serpentine je bilo tu že več nesreč,
zato je izboljšanje te serpentine tudi spadalo
v program gradnje luške ceste. Tako
bodo zdaj najprej izločili na že obstoječi
prometni cesti nevarno oviro, s čimer
bo tudi denar šel za namen, za katerega
je bil določen.
Pirčevo rido bodo izravnali na ta način,
da bodo cestni temelj pomaknili nekoliko
niže, tako da bo novi del ceste združen s sedanjo cesto v prav blagem vzponu in z
velikim lokom, ki ne bo predstavljal nobene
ovire več. Ker so načrti po soglasnem
sklepu cestnega odbora že v delu, bodo
tudi z deli pričeli v najkrajšem času.
Jutro, 19. september 1937
Komentarji
Objavite komentar